Friday, August 3, 2007

Οι τρείς πραγματικότητες

Μου έλεγε ενας φίλος πρίν απο χρόνια, μεγαλύτερος και πολύ διαβασμένος, μέντοράς μου σε ένα βαθμό, ότι η πραγματικότητα έχει τρείς όψεις, αυτή των λόγων, της σκέψης και των πράξεων. Μου έλεγε επίσης ότι "πλέον κρίνω τους ανθρώπους κυρίως από τις πράξεις τους γιατί αυτές έχουν το μεγαλύτερο κόστος".

Μεγαλώνοντας συνειδητοποιώ τα λόγια του. Στις ανθρώπινες σχέσεις η πραγματικότητα είναι συντελεστής των λόγων, των σκέψεων και των πράξεων των άλλων. Ο λόγος επηρεάζεται απο την διάθεση, την στιγμή και τους παρευρισκόμενους αλλά και την ψυχική διάθεση της στιγμής, τις ανασφάλειες. Η σκέψη είναι άβυσσος και κρυφή. Η πράξη είναι αυτή που μένει, που έχει την βαρύνουσα σημασία. Είναι σαν το γραπτό κείμενο. Οχι ότι δεν διέπεται από σκοπιμότητες, υστεροβουλίες, ειδικά στον ψεύτικο σημερινό κόσμο. Αλλά αν η πράξη είναι καλή έστω και με τους πιό πάνω περιορισμούς, ας αρκεστούμε σε αυτό και μην το ψάχνουμε περισσότερο. Καμιά φορά το βαθύτερο ψάξιμο βγάζει αρνητικά συμπεράσματα και σκέψεις. Ισως την ζωή πρέπει για την παίρνουμε ελαφρύτερα για να περνάμε καλύτερα. Μην κρίνουμε πολύ αυστηρά για όλα τους γύρω μας γιατί θα μείνουμε μόνοι.
Οι πιό σοβαροί άνθρωποι πρέπει να είναι αυτοί των οποίων ο λόγος, η σκέψη και οι πράξεις ταυτίζονται.
Ακόμη ψάχνω να βρώ κάποιον, αν εσείς βρείτε γράψτε μου